El text 'Educar la mirada' de Inés Dussel analitza i reflexiona sobre dues qüestions relacionades amb les imatges i la manera d'interpretar-les. La primera és ensenyar a la gent a tenir una visió més contemporània malgrat la saturació d'imatges que pot arribar a provocar la societat en la que vivim, la qual n'està plena; i la segona és la manera amb la que s'ensenya als infants i adolescents a interpretar i interioritzar les imatges que veuen.
(Font: damianobacci.net) |
La segona qüestió plantejada per l'autora és l'educació de la mirada que es porta a terme en les escoles avui en dia. El que fan és limitar-se a les seves experiències i oferir una educació i unes activitats amb un resultat simple i previsible, que no ofereixen cap mena d'inquetud a l'infant. i com deia Alain Bergala, si el cine vol ser art, ha de transmetre descncert, escàndol i desordre. i per aquesta raó, per molt que pugui espantar el incontrolabe, s'hauria de poder mostrar als nens aquelles imatges que els facin pensar i reflexionar, unint els conceptes imatge i mirada: paraula i cos, raó i emoció, ètica i política.
En conclusió, s'ha de tenir clar que veure no és saber i que la imatge no és el mateix que la veritat, encara que l'educació així ho digui.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada