divendres, 25 de novembre del 2016

ANÀLISI SEMIÒTIC DELS ANUNCIS PREMIATS A CANNES 2013




En aquest anunci de la marca Stihl es pot veure un home gran  amb el cabell i la barba blancs que podria ser llenyetaire  ja que a darrera té troncs de fusta i porta una motoserra a les mans. Sembla estar en una mena de taller pero no s'aprecia massa perquè la imatge es centra en l'home, que com es pot observar té uns braós molt prims sense pràcticament múscul. A la motoserra hi ha el logotip de la marca anunciant i a la part inferior dreta de la imatge hi ha una barra de color gris amb el logotip i la frase: 'All the muscles you need', que vol dir: Tots els músculs que necessites. La fotografia està feta en blanc i negre.

Es pot deduir que l'home porta fent aquesta feina tota la vida i ara que és gran i ja no té tanta força com per talar llenya amb els seus propis braços, amb la nova motoserra de Stihl, tampoc li fa falta tenir músculs. L'eslògan ens diu que el seu producte són tots els músculs que necessites, ja que fa la feina per tu. Per tant, li estan dient al públic que és un producte efectiu amb el que pràcticament ni t'hauras d'esforçar per fer-lo servir. Per això fan servir el rol d'un home que ja té una edat, i amb el temps ha anat perdent la força. El color i la llum de la imatge li dónen dramatisme a la història mental sobre aquest personatge que l'espectador genera al veure'l.

L'anunciant vol aconseguir emocionar de certa manera a l'espectador. No en excés, però així mostren que tothom pot fer servir el producte i que a més és de bona qualitat, ja que fins i tot una persona que porta tota la vida fent la mateixa feina la tria per seguir treballant quan les seves capacitats físiques li impedeixen.









En aquesta imatge veiem una il·lustració de dos homes iguals entre ells, que tenen la cara de William Shakespeare i estan col·locats de manera que construeixen una forma. Estan sobre un fons de color cru i la il·luminació que s'ha volgut aconseguir és des de la part superior de la imatge ja que sota els homes hi ha ombra. A la part inferior central hi ha el logotip de la marca anunciant, Penguin Audiobooks, que consisteix en el dibuix d'un pingüí encerclat en un oval de color taronja i a sota hi posa 'audiobooks'. És a dir que anuncien llibres amb àudio, els quals no es llegeixen, s'escolten.

La forma que els dos Shakespeares estan fent amb els seus cossos és la de uns auriculars, i ells estan fent com si parléssin. Per tant és una objectivació en la que estan fent veure al espectador que comprar els seus llibres amb àudio és com si els autors d'aquests et parléssin a la orella i et llegissin el que van escriure. Aquest és el motiu de posar a algú com Shakespeare, perquè és un clàssic i tothom sap qui és. D'aquesta manera arriben a tots els públics i de passada expliquen sense necessitat de dir-ho que, encara que sigui una marca nova, també tenen els clàssics de la literatura.

Com ja he dit, l'anunci fa servir a les persones per formar un objecte i així fer que el públic trobi l'anunci curiós i cridar la seva atenció.







En l'anunci de l'agència de models Star Models veiem a l'esquerra el dibuix d'una dona alta i prima amb un vestit negre i unes sandàlies de taló. Tot i estar prima se la veu sana. A la dreta hi ha la foto d'una dona molt semblant a la del dibuix, vestida de la mateixa manera i en la mateixa posició. Però en aquest cas, veiem que està igual de prima que l'altra, amb la diferència que no està gens sana. Té anorèxia. Estan posades les dues sobre un fons de color cru. A la cantonada superior esquerra hi ha el logotip de l'agència i al costat de la dona real hi ha escrit: ' You are not a Sketch. Say no to anorexia'. Està escrit en majúscules i la tipografia dóna la sensació que ha estat escrita a llapis. 

El dibuix de l'esquerra és un Sketch dels que dibuixen els dissenyadors de moda quan estan treballant en les noves peces. Així mostren com li quedaria a una model. El que l'anunci està intentant reivindicar és que si els dissenyadors tenen aquests estàndards de model per a la seva marca, aquesta hauria de ser anorèxica perquè els Sketch són de noies exageradament primes i altes. Per tant, el que l'agència no vol és que les seves models siguin anorèxiques. Busquen a noies sanes i alhora lluiten contra aquesta enfermetat i la manera en que està montat el món de la moda i del modelisme. 

L'empresa busca concienciar, trobar les emocions del públic i que se n'adoni del que està passant en aquest àmbit de la moda. Per altra banda és un missatge dirigit a les dones, que s'han d'acceptar a elles mateixes tal i com són i no buscar un ideal de bellesa irreal i perjudicial per la seva salut física i mental, només perquè l'indústria de la moda ho marca així. En tercer lloc, al ser un anunci, mostren que la seva agència busca models reals.








Aquest anunci dels cotxes Land Rover hi apareix un plat sobre una taula. El mantell és blanc i amb textura però a causa de la llum a la part de baix de la fotografia els tons són blaus i liles. Al plat de fusta podem veure-hi pasta amb un sofregit, pèsols, i un element curiós per a la nostra cultura: ulls. A la part superior esquerra hi ha la silueta de Namíbia, Àfrica i una explicació del plat de la fotografia: És un estofat d'ulls de nyu típic dels casaments en una tribu de Namíbia. A sota posa: Nivell d'aventura: 9/10. A la cantonada dreta hi ha el logotip de la marca de color verd amb el seu eslògan: 'lluny i més enllà' en un requadre negre. Hi ha molts de colors i una llum provinent de la part superior de la imatge que forma una ombra a la part inferior.

Land Rover fa servir aquest plat tan poc comú per a la cultura occidental per jugar amb el sentiment aventurer de l'espectador. Mostren un plat típic d'un lloc llunyà per despertar les ganes de viatjar i de viure noves experiències de tothom qui el vegi. Per tant, deixa ben clar el que fins a dia d'avui ha estat anunciant la marca: els seus cotxes tot-terreny arriben lluny i molt més enllà. Amb ells pots anar on vulguis i t'aportaran coneixements sobre altres cultures i costums que ni t'hauries imaginat. 

Com ja he dit, apel·la a les ganes de viatjar i de conèixer coses noves que pràcticament tothom porta dins i ho fa cridant l'atenció del client, ja que en primer lloc qui ho veu pensaria: què fa un plat d'ulls aquí?. D'aquesta manera aconsegueixen la total atenció de les persones durant uns segons.







En aquesta fotografia hi veiem quatre etiquetes de les que et posen a l'aeroport quan factures una maleta. Estan posades sobre un fons de color cru i estan intercalades, dues surten de l'esquerra i dues de la dreta, de manera que el text de totes queda alineat verticalment. El que hi posa són les abrebiacions de quatre destinacions del món diferents. Aquestes formen: Sun (sol), Sea (mar), Snd, sorra, i Sex (sexe). A la part inferior dreta hi ha el logotip de l'aerolínia anunciant i la frase 'troba allò que et faci flotar' en forma de segells.

L'aerolínia utilitza quatre subjectes que inspiren vacances i plaer per anunciar els múltiples destins paradisíacs (Amb sol, mar, sorra...) que té, utilitzant les etiquetes de facturació per donar més sensació de viatge. El copy a la part inferior fa que l'espectador ja es visualitzi al mar, tranquilament amb una barca relaxat, fa un joc de paraules amb el 'flotar' d'estar relaxat, i el 'flotar' del mar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada