En aquest anunci
podem veure al centre una marieta de color vermell, que destaca sobre el fons
blanc. Aquesta, no té les taques per tot arreu en les seves ales, sinó que
només les té a darrere de tot. La llum que la il·lumina ve de dalt, creant un
punt de llum sobre la closca i formant una ombra en l’inferior de l’animal. A
la cantonada inferior dreta hi ha l’eslògan de la campanya juntament amb el
logotip de la marca.
En quant a
significat, la posició de l’insecte ens diu molt. Està en una posició com d’arrancar
el vol, com si estigués agafant velocitat (si fos un cotxe). Per aquest motiu
les seves taques es troben a la part de darrere del seu cos, per representar
aquesta velocitat, el moment en que un cotxe està a punt d’arrancar. El
producte que anuncien és un cotxe que es diu ‘Beetle’, és a dir, insecte o
marieta. D’aquí que ho hagin representat d’aquesta manera. És una animalització.
La posició a la dreta del copy i el logotip fa que sigui més fàcil per al
públic de veure, ja que és l’últim lloc on mirem quan llegim o observem una
imatge.
Aquesta campanya
podria resultar difícil d’entendre per a alguns públics i potser no s’acabaria
de captar del tot el missatge desitjat.
Denotativament
podem observar tres cors humans en línia horitzontal de manera igual. Estan
il·luminats des del costat esquerre ja que tenen l’ombra al costat dret i
destaquen perquè estan sobre un fons blanc, tot i que la imatge és més clara a
la part esquerra que a la dreta. A sobre hi ha escrits tres noms de colors i a
la dreta hi ha el logotip de l’empresa anunciant, el qual toca al cor de la
dreta. És a dir que vol formar part d’aquesta idea. Vol ser un sol cos, una
sola forma, una sola imatge. Podria semblar simètrica però no ho és. Destaquen
3 colors: el verd, el negre i el vermell.
Connotativament
podem dir que les lletres de sobre dels cors és negre perquè destaca i
contrasta amb els aquests, però sobretot perquè no és previsible. D’aquesta
manera arribem a tot el món i no hi ha discriminació. La forma simbolitza el
món, ja que hi ha certs mapes, que són la bola del món partida en 3 parts, que
tenen una forma molt similar als 3 cors posats de costat. I per últim, les
ombres són una personificació dels cossos. Ja no hi entren els 3 cors sinó que
també es pensa en les persones, que és el que simbolitzen aquests cors: la part
vital d’una persona, els seus sentiments. Els tres colors escrits sobre els
cors simbolitzen les diferents races que hi ha.
La part pragmàtica
es transmet de forma emocional a tot el món amb el seu significat ocult. És una
campanya que pot generar una actitud positiva dels consumidors vers la marca ja
que transmet uns sentiments i uns valors que realment tots demanem i
necessitem.
El significat
denotatiu seria un pollet al centre de la imatge posat de costat i hi ha una mà
posant-li una vacuna amb una xeringa des de la cantonada superior dreta de la
fotografia. Tant a dalt com a baix a la part esquerre hi ha unes lletres
majúscules i blaves que es poden llegir clarament: ‘Un buen padre vacuna a sus
hijos antes del invierno’. A més, la imatge té un requadre groc que l’envolta.
El significat
connotatiu, si ens fixem en el color, a diferència dels anuncis comuns de
salut, aquest presenta uns tons càlids, no tan freds com normalment
s’utilitzen, que inspiren certa calidesa i comoditat vers les vacunes.
El pollet
simbolitza un nen petit, provoca tendresa ja que és petit i indefens i és molt
fàcil que mori si no té calor a prop. D’aquesta manera pot arribar més als
sentiments de les persones i els pot arribar més forta l’iniciativa de vacunar
als seus fills. S’està personalitzant aquest pollet.
Les lletres blaves,
són d’un to fred per mantenir la línia dels tons freds típics d’hospital o
d’anunci de salut, com ja hem dit. I la font d’aquestes és seria, sense moltes
corbes i per tant podem veure que es tracta d’un assumpte que requereix
serietat i que hi hem de prestar atenció. A més, és fàcilment llegible.
La part pragmàtica
és clarament mobilitzadora. Vol arribar a la part emocional de les persones,
que vegin en aquest pollet indefens els seus fills i que poden agafar qualsevol
malaltia si no es vacunen. Per tant, el propòsit d’aquest anunci és que els
vagin a vacunar.
Denotativament, en
aquest anunci podem veure un gelat de color groc desfet en un fons blanc amb la
frase al costat: ‘ instant fat loss’ que vol dir ‘pèrdua de grassa instantània’
que es va fent menys clara a mida que es va llegint, es difumina. A la
cantonada dreta a baix de la imatge podem veure el logotip d’una empresa que es
diu ‘The Body Care’, que es dedica al servei d’ajudar a perdre pes tan a homes
com a dones.
Connotativament es
pot deduir la personificació del gelat cap a una persona, fins i tot una dona,
per la forma i les corbes que té. El líquid del gelat desfet simbolitza el
greix que abans tenia aquesta persona i que ara ha perdut, deixant veure
aquesta forma més esvelta i agradable a la vista. Es pot veure molt gràficament
l’abans i el després d’una persona al consumir productes de ‘The body care’.
Per altra banda, el
copy es difumina a causa d’aquesta pèrdua de pes. A mida que avança perd forma,
identitat. És una repetició d’aquest aprimament que està anunciant la marca.
Seria la segona figura retòrica que hi ha en aquesta imatge: la redundància.
La composició de la
imatge pot ser que es centri amb la figura del gelat ja que és més gran, però
tot i així hi ha un equilibri perquè per molt que ocupi quasi la meitat de la
imatge, és un element vertical que s’equilibra amb el copy que és horitzontal i
amb el logo de la cantonada.
Per altra banda,
tot i que pugui semblar un aliment que engreixi, fa veure al consumidor que tot
i que mengis gelats, amb aquest producte t’aprimaràs. I el seu color significa
el del greix, que és d’aquest color groc.
A la imatge podem
veure a un animal fet amb menjar. Està format amb una patata, quatre
pastanagues, un api, i un pebrot. Es pot deduir que és una vaca, que menja
enciam, que està al terra. Destaca ja que està situat en un fons clar, i a la
cantonada inferior dreta hi ha el logotip de Mc Donald’s amb una frase al costat que anuncia la nova
hamburguesa vegetariana de l’empresa.
Hi ha molts colors
els quals li donen dinamisme i el fan més divertit així com les corbes de les
formes que constitueixen l’animal.
El significat
connotatiu que tindria la imatge és el joc entre la vaca i les verdures ja que
Mc Donald’s és una empresa coneguda per les seves hamburgueses de vedella. En
aquest cas, com que l’hamburguesa vegetariana canvia la carn d’animal per les
verdures, han format una vaca amb elements naturals. Així s’accentua aquesta
substitució. És una animalització i alhora una figura retòrica.
Des d’un punt de
vista pragmàtic, l’anunci va dirigit als vegetarians i vol reconciliar-se amb
tota aquesta gent que tenia una mala imatge de l’empresa a causa del seu tracte
amb els animals. Es pretén que es vegi des de fora que també es preocupen per
la gent que no menja carn, per ampliar el seu públic al màxim.
En aquest anunci de
la marca Scrabble podem veure un elefant de color gris partit en 8 parts les
quals estan desordenades. La seva pell té textura i entre els talls de la seva
carn podem veure el seu interior, els seus músculs vermells i els ossos. Està posat
sobre un fons blanc que no acaba de ser-ho a causa de les ombres del propi
elefant i acaba sent un color més grisós. A la part de baix al centre hi ha el
logotip de la marca de color vermell amb les lletres blanques.
El fet que l’elefant
estigui partit en diverses parts és clarament una referència al joc del
Scrabble ja que consisteix en ordenar lletres per formar paraules. D’aquesta
manera ens està dient que les parts de l’animal són les lletres per formar el
seu nom: ‘elephant’ té 8 lletres i hi ha 8 parts de l’elefant. El color del
logotip contrasta clarament amb el fons blanc i juga amb el vermell de l’interior
de l’animal.
La reacció del
públic al veure aquest anunci seria positiva ja que el que la marca ha volgut
transmetre és l’exercici mental que s’ha de fer per jugar al joc, i per tant
també s’ha de fer per entendre l’anunci.
Observant podem
apreciar un barber que li està rapant el “cabell” (barret de l’uniforme) a un guarda
real d’Anglaterra en una barberia antiga. És molt lluminosa i amb colors càlids.
El barber va vestit de colors neutrals, blanc i gris, mentre que l’uniforme del
guarda és de colors cridaners, vermell, daurat i negre. En la imatge hi
predomina el color blanc. A la part de dalt a l’esquerra hi veiem el logotip d’una
companyia aèria junt amb una oferta del trajecte Paris-Londres per només 77€. L’eslògan
de l’anunci és : A Londres ja és estiu.
Pel que es pot
entendre, l’oferta del viatge és a l’estiu. D’aquesta manera, fan aquest joc
amb el cabell del guarda. Normalment els nois quan ve l’estiu es tallen el
cabell més curt. Doncs així ho fan amb aquest home. Però la gràcia és que no és
el seu cabell real, sinó que en realitat és el barret de l’uniforme. Així
plasmen un element típic de Londres, ja que el barret és una cosa que aquests
guardes porten tant a l’hivern com a l’estiu.
És una bona manera
de comunicar el destí de l’oferta de viatge i que li quedi clar al públic.
Utilitza l’humor i aquest és un recurs molt adient i eficaç en els anuncis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada