dimecres, 23 de novembre del 2016

ANÀLISI SEMIÒTICA



En aquest anunci podem veure al centre una marieta de color vermell, que destaca sobre el fons blanc. Aquesta, no té les taques per tot arreu en les seves ales, sinó que només les té a darrere de tot. La llum que la il·lumina ve de dalt, creant un punt de llum sobre la closca i formant una ombra en l’inferior de l’animal. A la cantonada inferior dreta hi ha l’eslògan de la campanya juntament amb el logotip de la marca.
En quant a significat, la posició de l’insecte ens diu molt. Està en una posició com d’arrancar el vol, com si estigués agafant velocitat (si fos un cotxe). Per aquest motiu les seves taques es troben a la part de darrere del seu cos, per representar aquesta velocitat, el moment en que un cotxe està a punt d’arrancar. El producte que anuncien és un cotxe que es diu ‘Beetle’, és a dir, insecte o marieta. D’aquí que ho hagin representat d’aquesta manera. És una animalització. La posició a la dreta del copy i el logotip fa que sigui més fàcil per al públic de veure, ja que és l’últim lloc on mirem quan llegim o observem una imatge.
Aquesta campanya podria resultar difícil d’entendre per a alguns públics i potser no s’acabaria de captar del tot el missatge desitjat.





Denotativament podem observar tres cors humans en línia horitzontal de manera igual. Estan il·luminats des del costat esquerre ja que tenen l’ombra al costat dret i destaquen perquè estan sobre un fons blanc, tot i que la imatge és més clara a la part esquerra que a la dreta. A sobre hi ha escrits tres noms de colors i a la dreta hi ha el logotip de l’empresa anunciant, el qual toca al cor de la dreta. És a dir que vol formar part d’aquesta idea. Vol ser un sol cos, una sola forma, una sola imatge. Podria semblar simètrica però no ho és. Destaquen 3 colors: el verd, el negre i el vermell.
Connotativament podem dir que les lletres de sobre dels cors és negre perquè destaca i contrasta amb els aquests, però sobretot perquè no és previsible. D’aquesta manera arribem a tot el món i no hi ha discriminació. La forma simbolitza el món, ja que hi ha certs mapes, que són la bola del món partida en 3 parts, que tenen una forma molt similar als 3 cors posats de costat. I per últim, les ombres són una personificació dels cossos. Ja no hi entren els 3 cors sinó que també es pensa en les persones, que és el que simbolitzen aquests cors: la part vital d’una persona, els seus sentiments. Els tres colors escrits sobre els cors simbolitzen les diferents races que hi ha.
La part pragmàtica es transmet de forma emocional a tot el món amb el seu significat ocult. És una campanya que pot generar una actitud positiva dels consumidors vers la marca ja que transmet uns sentiments i uns valors que realment tots demanem i necessitem.






El significat denotatiu seria un pollet al centre de la imatge posat de costat i hi ha una mà posant-li una vacuna amb una xeringa des de la cantonada superior dreta de la fotografia. Tant a dalt com a baix a la part esquerre hi ha unes lletres majúscules i blaves que es poden llegir clarament: ‘Un buen padre vacuna a sus hijos antes del invierno’. A més, la imatge té un requadre groc que l’envolta.
El significat connotatiu, si ens fixem en el color, a diferència dels anuncis comuns de salut, aquest presenta uns tons càlids, no tan freds com normalment s’utilitzen, que inspiren certa calidesa i comoditat vers les vacunes.
El pollet simbolitza un nen petit, provoca tendresa ja que és petit i indefens i és molt fàcil que mori si no té calor a prop. D’aquesta manera pot arribar més als sentiments de les persones i els pot arribar més forta l’iniciativa de vacunar als seus fills. S’està personalitzant aquest pollet.
Les lletres blaves, són d’un to fred per mantenir la línia dels tons freds típics d’hospital o d’anunci de salut, com ja hem dit. I la font d’aquestes és seria, sense moltes corbes i per tant podem veure que es tracta d’un assumpte que requereix serietat i que hi hem de prestar atenció. A més, és fàcilment llegible.
La part pragmàtica és clarament mobilitzadora. Vol arribar a la part emocional de les persones, que vegin en aquest pollet indefens els seus fills i que poden agafar qualsevol malaltia si no es vacunen. Per tant, el propòsit d’aquest anunci és que els vagin a vacunar.








Denotativament, en aquest anunci podem veure un gelat de color groc desfet en un fons blanc amb la frase al costat: ‘ instant fat loss’ que vol dir ‘pèrdua de grassa instantània’ que es va fent menys clara a mida que es va llegint, es difumina. A la cantonada dreta a baix de la imatge podem veure el logotip d’una empresa que es diu ‘The Body Care’, que es dedica al servei d’ajudar a perdre pes tan a homes com a dones.
Connotativament es pot deduir la personificació del gelat cap a una persona, fins i tot una dona, per la forma i les corbes que té. El líquid del gelat desfet simbolitza el greix que abans tenia aquesta persona i que ara ha perdut, deixant veure aquesta forma més esvelta i agradable a la vista. Es pot veure molt gràficament l’abans i el després d’una persona al consumir productes de ‘The body care’.
Per altra banda, el copy es difumina a causa d’aquesta pèrdua de pes. A mida que avança perd forma, identitat. És una repetició d’aquest aprimament que està anunciant la marca. Seria la segona figura retòrica que hi ha en aquesta imatge: la redundància.
La composició de la imatge pot ser que es centri amb la figura del gelat ja que és més gran, però tot i així hi ha un equilibri perquè per molt que ocupi quasi la meitat de la imatge, és un element vertical que s’equilibra amb el copy que és horitzontal i amb el logo de la cantonada.
Per altra banda, tot i que pugui semblar un aliment que engreixi, fa veure al consumidor que tot i que mengis gelats, amb aquest producte t’aprimaràs. I el seu color significa el del greix, que és d’aquest color groc.








A la imatge podem veure a un animal fet amb menjar. Està format amb una patata, quatre pastanagues, un api, i un pebrot. Es pot deduir que és una vaca, que menja enciam, que està al terra. Destaca ja que està situat en un fons clar, i a la cantonada inferior dreta hi ha el logotip de Mc Donald’s  amb una frase al costat que anuncia la nova hamburguesa vegetariana de l’empresa.
Hi ha molts colors els quals li donen dinamisme i el fan més divertit així com les corbes de les formes que constitueixen l’animal.
El significat connotatiu que tindria la imatge és el joc entre la vaca i les verdures ja que Mc Donald’s és una empresa coneguda per les seves hamburgueses de vedella. En aquest cas, com que l’hamburguesa vegetariana canvia la carn d’animal per les verdures, han format una vaca amb elements naturals. Així s’accentua aquesta substitució. És una animalització i alhora una figura retòrica.
Des d’un punt de vista pragmàtic, l’anunci va dirigit als vegetarians i vol reconciliar-se amb tota aquesta gent que tenia una mala imatge de l’empresa a causa del seu tracte amb els animals. Es pretén que es vegi des de fora que també es preocupen per la gent que no menja carn, per ampliar el seu públic al màxim.






En aquest anunci de la marca Scrabble podem veure un elefant de color gris partit en 8 parts les quals estan desordenades. La seva pell té textura i entre els talls de la seva carn podem veure el seu interior, els seus músculs vermells i els ossos. Està posat sobre un fons blanc que no acaba de ser-ho a causa de les ombres del propi elefant i acaba sent un color més grisós. A la part de baix al centre hi ha el logotip de la marca de color vermell amb les lletres blanques.
El fet que l’elefant estigui partit en diverses parts és clarament una referència al joc del Scrabble ja que consisteix en ordenar lletres per formar paraules. D’aquesta manera ens està dient que les parts de l’animal són les lletres per formar el seu nom: ‘elephant’ té 8 lletres i hi ha 8 parts de l’elefant. El color del logotip contrasta clarament amb el fons blanc i juga amb el vermell de l’interior de l’animal.
La reacció del públic al veure aquest anunci seria positiva ja que el que la marca ha volgut transmetre és l’exercici mental que s’ha de fer per jugar al joc, i per tant també s’ha de fer per entendre l’anunci.







Observant podem apreciar un barber que li està rapant el “cabell” (barret de l’uniforme) a un guarda real d’Anglaterra en una barberia antiga. És molt lluminosa i amb colors càlids. El barber va vestit de colors neutrals, blanc i gris, mentre que l’uniforme del guarda és de colors cridaners, vermell, daurat i negre. En la imatge hi predomina el color blanc. A la part de dalt a l’esquerra hi veiem el logotip d’una companyia aèria junt amb una oferta del trajecte Paris-Londres per només 77€. L’eslògan de l’anunci és : A Londres ja és estiu.
Pel que es pot entendre, l’oferta del viatge és a l’estiu. D’aquesta manera, fan aquest joc amb el cabell del guarda. Normalment els nois quan ve l’estiu es tallen el cabell més curt. Doncs així ho fan amb aquest home. Però la gràcia és que no és el seu cabell real, sinó que en realitat és el barret de l’uniforme. Així plasmen un element típic de Londres, ja que el barret és una cosa que aquests guardes porten tant a l’hivern com a l’estiu.
És una bona manera de comunicar el destí de l’oferta de viatge i que li quedi clar al públic. Utilitza l’humor i aquest és un recurs molt adient i eficaç en els anuncis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada